سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریکاوری فایل های حذف شده فلش

ممکن است این اتفاق برای شما رخ داده باشد که به هر دلیلی اطلاعات یا فایل ذخیره شده بر روی فلش مموری را حذف کنید، بعد از حذف شدن از ترفندهای مختلفی برای بازگرداندن آن استفاده کرده اید. در برخی موارد نیز اطلاعات ذخیره شده بر روی فلش ها به علت باگ سیستمی از بین می روند در این موقعیت می توانید از روش های ریکاوری فایل های حذف شده فلش کمک بگیرید.

استفاده از راهکارهای مناسب امر ضروری می باشد برای آشنایی بیشتر با این موضوع همراه ما باشید.

 

بازیابی فایل های حذف شده از فلش مموری

در هنگام ریکاوری فایل های حذف شده فلش نیازی نیست همیشه از ابزار مختلفی کمک بگیرید در ادامه قصد داریم به بررسی برخی روش ها بپردازیم که بدون نیاز به ابزار فایل های حذف شده را بازمی گردانند.

ریکاوری فایل های حذف شده از نسخه پشتیبان

اکثر کاربرانی که از فلش استفاده می کنند این کار را انجام نمی دهند، آن ها از نسخه های پشتیبان برای موقعیت های حساس استفاده نمی کنند. در صورتی که از نسخه ی پشتیبان استفاده کنید امکان بازیابی اطلاعات حذف شده بر روی فلش ها به سادگی هر چه تمام تر انجام می گیرد. برای انجام این فرایند تشریفات خاصی لازم نیست کافی است نسخه پشتیبان را گشوده و اطلاعات را در آن انتقال دهید.

ریکاوری فایل های حذف شده فلش به کمک Command Prompt

یکی دیگر از روش های پرکاربرد برای ریکاوری فایل های حذف شده فلش استفاده Command Prompt که در کامپیوترهایی با سیستم عامل ویندوز موجود است فایل هایی را که به هر ذلیلی از روی فلش مموری ها حذف شده اند را بازیابی کنید.

این فرایند بسیار ساده است کافی است به قسمت نوار جستجو رفته و cmd را سرچ کنید بعد از انجام این کار این عبارت را Command Prompt گشوده و از این بخش به ساده ترین شکل ممکن فرمان chdsk را اجرا کنید تا اطمینان حاصل کنید که درایو مربوط به یو اس بی فاقد پیکربندی خراب و بد است.

ریکاوری اطلاعات فلش مموری با ویژگی Restore Previous versions

ریکاوری فایل های حذف شده فلش را می توانید با یکی از ترفندهای ساده دیگر یعنی استفاده از Restore Previous versions انجام دهید. این ویژگی را می توانید در همه نسخه های اخیر که برای ویندوز منتشر شده است را استفاده کنید. می توانید با کمک قابلیت Restore بدون نیاز به هیچ نوع ابزار اضافه ای انجام دهید.

اما استفاده از این ترفند یک شرط دارد که از ابتدا این قابلیت را فعال کرده باشید. برای انجام بازیابی به شکل لازم است فرایند زیر را انجام دهید.

ابتدا لازم است که درایو فلش را به سیستم متصل کنید.

در ادامه وارد منوی استارت شده و عبارت this PC را تایپ کنید در ادامه می توانید بر روی صفحه کلیک کرده و اینتر را انتخاب کنید.

در ادامه می توانید درایو فلش را انتخاب کرده و راست کلیک نموده در ادامه Properties را برگزینید.

سپس می توانید به تب ورژن های قبلی مراجعه کرده بعد از آن فهرست گزینه های ریکاوری فلش مموری را انتخاب کنید.

ورژن قبلی را انتخاب کرده و بر روی ریکاوری کلیک نمایید.

برای بازگردانی فایل های حذف شده فلش اگر ورژن قبلی را مشاهده نکرده اید به این مفهوم است امکان بازیابی اطلاعات فلش را نخواهید داشت.

 

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی ریکاوری فایل های حذف شده فلش می پردازیم. ایبرای ن فرایند باید بر اساس تخصص و دانش کافی انجام بگیرد. بنابراین بهتر است برای انجام این فرایند به مراکز معتبر مانند هارد ریپیر مراجعه کنید. در صورتی که این عملیات توسط افراد غیرمتخصص انجام بگیرد امکان دارد اطلاعات برای همیشه از بین برود.