سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ICF چیست؟

 

ICF کوتاه شده اصطلاحِ Insulating Concrete Formwork می باشد. شاید که برای شما سوال باشد، از این روش برای ساخت و ساز چه ساختمان هایی بهره گیری می شود؟ بلی، در ساختمان هایی که از پانل پلی استایرن انبساطی، بتن مسلح یا پروفیل فولادی گالوانیزه برای ساخت‌شان استفاده می کنند. ما در ادامه به شما بیشتر خواهیم گفت؛ ICF چیست؟ پس در ادامه این نوشتار از آسمان فوم همچنان با ما همراه بوده و به جوابِ سوالات خود دَست یابید. البته شما عزیزان در صورتِ وجودِ پرسش هایی بیشتر می توانید، با ما تماس حاصل فرمایید.

با سیستم ICF بیشتر آشنا شوید!

این سیستم نوآورانه طی دهه های 1950 و 60 روی کار آمد. به دنباله ی اختراع آن بود، که شرکت های عمرانی بسیاری به استقبالش آمدند. در کل می توان بیان داشت؛ کلّیه روش های توسعه یافته به اصولِ پایه سیستم ICF اکتفا نموده اند. در اینکه ICF چیست؟ باید بگوییم؛ قالب بندی در آن یک سیستم ساختمانی نوآورانه محسوب می شود‌، کــه به اختصار عبارتِ قالب بندی عایق بتن را به خود گرفته است. آنها از پانلِ طراحی شده از پلی استایرن انبساطی، پروفیل فولادی گالوانیزه، بتن مسلح تشکیل گردیده است.

ویژگی های موجود در این نوعِ ساختارها موجبِ پذیرش سریع السیر آن در قاره آمریکا و اروپا گردید. این قبیل از ساخت و سازها بنابر عملکرد، ماندگاری و خصوصیات خود بسیار پُر طرفدار گردیده است. همچنین به دنباله اینکه ICF چیست؟ کمپانی مهندسی عمران بسیاری به ارتقایش مبادرت ورزیدند. اصول این سیستم دربرگیرنده مونتاژ پانل هایی بوده که اغلب از EPS شکل گرفته اند‌‌‌.

این قبیل از پانل ها با بتن مسلح کامل شده و یک ساختار ترکیب شده شکل می دهند. در نهایت خواص عایق EPS با استحکام و ماندگاری بتن ادغام می گردد. از مهم ترین مزیت های آن می توان به بیشتر شدنِ بهره وری انرژی، سریع تر پیش رفتنِ ساخت و ساز، توانایی ساخت سازه هایی با عایق کاری مطلوب اشاره نمود.

پس به حالت خلاصه در اینکه ICF چیست؟ باید بگوییم؛ آن نیز به عنوان شاهدی در عرصه پیشرفت و تکامل صنعت ساختمان سازی ظاهر شده است. آغاز کار با آن توسطِ مهندسان آلمانی منجر شده تا راه ایجاد تکنیک‌ ساختمانی پایدار هموار بشود‌. حال ما در ادامه به این که مزیت برجای مانده از ICF خواهیم پرداخت. پس همچنان با ما همراه باشید!

مزیت سیستم ICF چه می باشد!

ما در این قسمت از مطلبِ خود به شما خواهیم گفت؛ که مزیت ناشی از ICF چیست؟ پس در ادامه می خوانیم، که؛

.سرعت عمل ساخت آن بالا بوده و سرمایه کارفرما سریعاً بدو باز خواهد گشت.

.این سیستم به حالتِ یکپارچه عایق بوده و به همین خاطر هزینه های مربوط به انرژی کاهش خواهد یافت.

مطمئن باشید، با وجودِ آن هزینه مربوط به کارگاه هم کم می شود. چرا که برای اجرای آن نیاز به حضور تعداد بسیاری کارگر نیست.

· در شرایط مختلف امکان انجامِ بتن ریزی وجود خواهد داشت. همچنین در زمان اجرا پِرت شدنِ مصالح ساختمانی صورت نمی گیرد.

· در برابر حوادث طبیعی همانند؛ زلزله و... ایستادگی بالایی دارد. چرا که فرآیند اجرای این قبیل از سیستم ها یکپارچه است.

· علاوه بر اینها در اینکه ICF چیست؟ باید بگوییم؛ با طبیعت همانند یک دوست برخورد می کند. چرا که مواد اوّلیه آن هیچ گونه ضرری برای محیط زیست ندارد.

با اجزای تشکیل دهنده ICF بیشتر آشنا شوید!

ما در این قسمت در رابطه با اجزای تشکیل دهنده سیستم ICF به شما خواهیم گفت. این اجزا دربرگیرنده؛

بتن.

میلگرد قائم و افقی.

پلی استایرن منبسط شده.

رابط اتصال دهنده پلی استایرن در دو طرف دیوار.

می باشد.

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود در آسمان فوم با شما در ارتباط با اینکه ICF چیست؟ صحبت کردیم. اینکه سیستم ICF یک روشی نوین در دنیای ساخت و ساز محسوب می شود. نیز از جانبِ مهندسان عمرانی بسیاری هم مورد توجه بوده است. ما در این متن به مزیت های در نتیجه استفاده از این سیستم پرداختیم. امیدواریم که اطلاعات بیان شده برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. البته شما در صورتِ وجودِ سوالاتی بیشتر امکانِ تماس با ما را خواهید داشت.