سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی دیوار پیش ساخته و انواع آن

دیوار پیش ساخته سبب راحتی اجرای برخی از پروژه های عمرانی و دکوراسیون شده است و استفاده از آنها، مزایای بسیار زیادی دارد.

این دیوارها از مواد مختلفی مانند ساندویچ پانل، بتن، چوب، یونولیت، سنگ و ... ساخته می شوند. خصوصیات این دیوارها بر اساس سفارش مشتری درنظر گرفته می شود تا مناسب کاربرد موردنظر آنها باشد.

این دیوارها به صورت آماده هستند و به محل پروژه فرستاده می شوند تا در قسمت های موردنظر تعبیه شوند. جنس، ابعاد و اندازه این دیوارها متفاوت می باشد. دیوارهای پیش‌ساخته می تواند جایگزین دیوارهای خشتی، آجری، سفالی و سنتی باشد.

انواع دیوار پیش ساخته کدامند؟

-دیوارهای پیش‌ساخته بتنی

-دیوارهای پیش‌ساخته گچی

-دیوار پیش‌ساخته کناف

-دیوار ساندویچ پانل

-دیوارهای پیش‌ساخته چوبی

-دیوارهای پیش‌ساخته یونولیت

ویژگی های دیوارهای پیش‌ساخته یونولیتی چیست؟

یکی از پرکاربردترین انواع این دیوارها، دیوارهای پیش‌ساخته یونولیتی است که با شبکه های فلزی و فوم پلی استایرن یا یونولیت درست می شود. این دیوار به دیوار تری دی پنل هم شناخته شده است. دیوارهای تری دی پنل به آسانی نصب می شوند. در ساختار این دیوارها، میلگردهایی وجود دارند که موجب افزایش میزان مقاومت و استحکام دیوارها می شوند.

این دیوارها از خاصیت ضد آب برخوردار است و از رشد موجودات میکروسکوپی و قارچی پیشگیری می کنند. زمانی که قصد نصب این دیوارها در محیط های شرجی و رطوبتی را دارند، بایستی داخل آنها از فولادهای گالوانیزه یا ورق های گالوانیزه استفاده شود.

کاربردهای دیوار پیش ساخته چیست؟

این دیوارها می توانند به عنوان دیوار داخلی اداره، شرکت، خانه و دفتر و ... به کار روند. همچنین استفاده از این دیوارها به عنوان دیواره حوضچه، دیواره استخر، دیواره محوطه، دیواره داخلی فروشگاه، دیواره داخل باغ و رستوران و ... بسیار رایج شده است.

با توجه به دوام و طول عمر این دیوارها از آنها برای احداث کارخانه، سوله و خانه های پیش ساخته و ... استفاده می کنند. ویژگی این دیوارها، قابلیت جابه جایی آنها است. این دیوارها می توانند از مکان نصب درآورده شوند و به مکان دیگری منتقل شوند.

مزایای مهم دیوارهای پیش‌ساخته

استفاده از دیوار پیش ساخته ، صرفه جویی در زمان و هزینه را به دنبال خواهد داشت.

-توپر بودن این دیوارها موجب شده است که مقاومت و استحکام لازم را داشته باشند و در مقابل ضربه و خوردگی و ... بسیار مقاوم باشند.

-این دیوارها، مکان مناسبی برای رشد و پرورش موریانه و مورچه و سایر حشرات و جانوران موذی نیستند.

-استفاده از این دیوارها سبب صرفه جویی در مصرف مصالح ساختمانی می شود.

-میزان خسارت وارده به این دیوارها در زمان بروز زمین لرزه بسیار کمتر از سایر دیوارها است. چرا که این دیوارها از وزن اندک و مقاومت بالا برخوردار هستند.

معایب دیوار پیش ساخته

-اگر فاصله میان کارخانه تولیدکننده این دیوارها با محل پروژه زیاد باشد، هزینه حمل و نقل دیوارها بسیار زیاد خواهد بود.

-برخی از بهترین انواع دیوارهای پیش‌ساخته از دیوارهای سنتی گران تر هستند. هر چند که ویژگی های خوب این دیوارها به اندازه ای زیاد است که خرید آنها را از نظر اقتصادی توجیه می کند.

کلام پایانی

در صورتیکه می خواهید در زمان خود صرفه جویی کنید و پروژه موردنظر خود را با سرعت بالاتری اجرا کنید، دیوار پیش ساخته می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. کیفیت بالا، سهولت استفاده، سازگاری با محیط زیست و ... از ویژگی های بسیارخوب این دیوارها هستند. در ساخت بسیاری از سازه های مدرن از این دیوارها استفاده می شود.

این دیوارها نه تنها در ساخت و ساز کاربرد دارند بلکه برای دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند و فضاسازی و تفکیک بخش های مختلف یک فضا را بسیار آسان می کنند. این دیوارها باید از کارخانه های متخصص و حرفه ای خریداری شوند.