سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سردخانه آناناس + شرایط نگهداری آناناس + هزینه ساخت سردخانه انان

در این مبحث از راوی کالا قصد داریم درباره سردخانه آناناس صحبت کنیم. میوه های مختلف برای نگهداری باید در شرایط مختلفی نگهداری شوند و در کنار یکدیگر قرار نگیرند در صورت نگهداری اناناس در شرایط مناسب می توان این میوه را به مدت چندین سال نگهداری و ذخیره سازی کرد. یکی از روش هایی که می توان اناناس را به مدت مزید نگهداری کرد، استفاده از سردخانه اناناس بدین منظور می باشد. ساخت سردخانه برای اناناس نیاز به تجهیزات خاصی با هزینه های متفاوت دارد؛ انتخاب اینکه چه نوع سردخانه ای برای نگهداری اناناس مناسب است، کاملا بستگی به نیاز مشتری و مشاوره های کارشناس دارد. با کمک کارشناسان راوی کالا می توانید بهترین گزینه را برای نگهداری انتخاب کرده و با پایین ترین قیمت بازار و بهترین کیفیت، سردخانه ای برای نگهداری اناناس داشته باشید. برای اشنایی بیشتر با سردخانه اناناس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید   .

شرایط نگهداری اناناس

اناناس یک نوع میوه تازه و خوشمزه است که نیاز به شرایط خاصی برای نگهداری در سردخانه دارد تا از خراب شدن و فساد آن جلوگیری شود. در ادامه به برخی از مواردی که باید برای نگهداری اناناس در سردخانه توجه داشته باشید، اشاره خواهیم کرد:

دمای مناسب

پس از اینکه اناناس ها کاملا خشک شدند، می توانید انها را به سردخانه ای که از قبل در دما و رطوبت مناسب تنظیم شده اند منتقل کنید. دمای مناسب برای نگهداری اناناس در سردخانه، 7 الی 10 درجه سانتی گراد است. دمای کمتر از 7 درجه می تواند منجر به اسیب سرمایی در اناناس شده و محصول را دچار یخ زدگی کند، که این می تواند باعث نرم شدن بافت ان شود. همچنین دمای بیشتر از 10 درجه سانتی گراد نیز باعث زود رسیدن میوه و فاسد شدن ان می شود؛ دمای 7 الی 10 درجه بهترین دما برای حفظ طراوت و تازگی در میوه اناناس می باشد.

 

رطوبت مناسب

رطوبت یکی از عوامل مهم در نگهداری تمام میوه ها در سردخانه آناناس به شمار می رود. رطوبت مناسب برای 80 الی 90 درصد است؛ رطوبت کمتر از 80 درصد می تواند باعث خشک شدن میوه و از دست دادن اب میوه و در نتیجه کاهش وزن محصول شود که این مسئله شدیدا به ضرر کشاورزان و سردخانه داران است. همچنین رطوبت بیش از 90 درصد نیز می تواند باعث کپک زدگی میوه شود. به همین دلیل باید همواره نسبت به تنظیم رطوبت در میزان استاندارد هوشیار باشید. یکی از روش هایی که می توان به وسیله ان میزان رطوبت محیط را تامین و کنترل نمود، دستگاه رطوبت ساز است. دستگاه رطوبت ساز می تواند با اتصال به رطوبت سنج، در صورتی که محیط از رطوبت مورد نیاز اشباع شد، خاموش شود.

 

چیدمان صحیح اناناس در انبار و عدم انباشت کردن انها روی یکدیگر

اناناس ها باید بدون فشار داده شدن و سنگینی روی یکدیگر نگهداری شوند. بنابراین برای جلوگیری از فشرده شدن اناناس ها، آنها را در ظروف مناسب قرار دهید و توجه کنید که در هنگام جابجایی، آنها را با دقت و حوصله مناسب حرکت دهید. بسته بودن ظروف نگهداری این میوه در سردخانه آناناس می تواند به افزایش ماندگاری ان کمک کند.

 

چه مدت زمانی می توان اناناس را در سردخانه نگهداری کرد؟

در سردخانه آناناس و با شرایطی که تا کنون ذکر شد، اناناس می تواند به مدت 4 هفته نگهداری شود؛ برای جلوگیری از کاهش این زمان بهتر است که اناناس ها را هر چند وقت یکبار بازرسی کرده و بر کیفیت انها نظارت داشته باشید تا در صورت ایجاد خرابی در انها اقدامات لازم را به سرعت انجام دهید.

راوی کالا به عنوان یکی از برترین سازندگان سردخانه که همکاری های زیادی در خصوص ساخت سردخانه داشته است (در مناطق جنوبی مانند بندرعباس، کشور عمان، ساخت سردخانه برای رستوران ها و…) می تواند بهترین کیفیت را با بهترین قیمت به شما ارائه دهد.