سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سینی یونیت فن چیست؟

برای یافتن پاسخ سوال سینی یونیت فن چیست؟ باید گفت، که یک واحد مهم در رک شبکه است. همان طور که از نام آن پیداست، نوعی سینی رک می باشد، اما ویژه فن و سیستم خنک کننده ای بوده، که در یک یونیت خاص از رک شبکه نصب می گردد.

طراحی و ساختار این سینی ویژه است و دارای یک سری برش ها و تراش هاست که می تواند خیلی خوب فن و سیستم خنک کننده را در خود جای دهد و به خوبی هوای خنک تولید شده توسط این تجهیزات را منتقل نماید.

این محصول به عنوان یک وسیله جانبی و متعلقات رک شناخته می شود، که توسط مجموعه ی آماد سیستم برای رک های مختلف طراحی و تولید گشته است، جهت آشنایی بیشتر با این تجهیز، لطفا با ما در این مقاله همراه شوید.

 
 

معرفی سینی یونیت فن

در بررسی سوال سینی یونیت فن چیست؟ لازم است، بگوییم که در حقیقت این محصول یک سینی رک بوده، که از نظر طراحی و شکل ظاهری کمی با دیگر سینی ها فرق دارد. این سینی در یک یونیت و واحد خاص از رک شبکه قرار می گیرد، که وظیفه اش جای گیری و نصب تجهیزات خنک کننده از جمله فن است.

 فن ها و این سیستم ها مانند هر کدام از تجهیزات سیسکو درون رک قرار نخواهند گرفت، این تجهیزات وظیفه دارند تا با کاهش و کنترل دمای فضای داخلی رک، به بهبود عملکرد آن بیانجامند و مانع افزایش دما و خطرات پس از آن شوند. فن بایستی بتواند هوای خنک را درون رک به جریان وا دارد و هیج مانعی در برابر جابجایی هوا وجود نداشته باشد.

این جاست که می توانیم پاسخ خوبی برای سوال سینی یونیت فن چیست؟ ارائه دهیم. یک سینی ویژه برای این امر طراحی شده است، که از نظر شکل ظاهری متفاوت از سایر سینی هاست. این سینی دارای فضای خالی بسیار زیادی است، با وجود این فضا هوای خنک تولیدی توسط فن و سیستم های خنک کننده به خوبی جریان خواهند یافت.

 همچنین سینی یونیت فن دارای فضای اختصاصی برای نصب این سیستم هاست، به نحوی که روی آن قفل می شوند و امکان جداسازی آن ها وجود نخواهد داشت. با وجود ساختار متفاوتی که این محصول دارد، فوق العاده محکم و مقاوم ساخته شده است و به آسانی دچار استهلاک نخواهد شد و می تواند وزن سنگین فن ها را تحمل نماید. با این تفاسیر پاسخ سوال سینی یونیت فن چیست؟ به خوبی مشخص شد.

ویژگی های سینی یونیت فن

لطفا همچنان در مبحث سینی یونیت فن چیست؟ با ما همراه باشید؛

1. سینی یونیت فن در گروه متعلقات رک شبکه قرار می گیرد، که مطابق با اندازه های استاندارد یک یونیک طراحی شده است و به خوبی درون رک جای می گیرد.

 این سینی با استفاده از فلزات و آلیاژ های مرغوب ساخته شده است و دارای قابلیت جابجایی و حمل آسان می باشد.

2.این سینی ها دارای سطح صاف و مقاوم برای قرارگیری تجهیزات شبکه می باشند و از جنس های مقاوم در برابر ضربه و خراش مانند فولاد یا آلومینیوم ساخته شده اند.

 البته یک سری فضای خالی بر روی این سینی وجود دارد، که سبب جابجایی بهتر هوای خنک تولیدی توسط فن می شود.

3.در رابطه با سوال سینی یونیت فن چیست؟ باید بگوییم که، دارای قفل ها و سیستم های ایمنی مختلف برای جلوگیری از سرقت و دسترسی غیرمجاز به تجهیزات شبکه می باشد.

همچنین این سینی ها دارای قابلیت نصب و استفاده آسان برای تکنسین ها و متخصصان شبکه هستند، در واقع نصب و جداسازی آن ها چندان پیچیده نیست.

4.سینی یونیت فن شبکه دارای طراحی مناسب برای قرارگیری تجهیزات خنک کننده مانند فن می باشد. این سینی ها دارای فضای کافی برای نصب و سازماندهی تمامی تجهیزات مورد نیاز شبکه هستند.

5. سینی یونیت رک شبکه دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و عمق برای سازماندهی بهتر تجهیزات شبکه است. همچنین این سینی ها دارای سوراخ ها و پوشش های مناسب برای مدیریت کابل ها و اتصالات شبکه می باشند.

قطعا بررسی آیتم های بالا ما را در طی یافتن پاسخی برای سوال ویژگی های سینی یونیت فن چیست؟ یاری می دهند.

کلام آخر

در این مقاله ما به دنبال پاسخی مناسب برای سوال سینی یونیت فن چیست؟ بودیم‌. سینی یونیت فن یک واحد حیاتی در رک شبکه است که می تواند خیلی خوب فن و یا تجهیزات خنک کننده در رک را سازماندهی کند.

 این قطعه قادر است فن را به طور موثر درون رک نگه دارد و باعث خنک کردن بهتر تجهیزات موجود در رک می شود. اهمیت این واحد در حفظ دمای مناسب و عملکرد بهینه تجهیزات شبکه بسیار زیاد است.در مجموعه ی آماد سیستم این سینی با کیفیت بالا و قیمت مناسب یافت می شود.