سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ست کردن فرش و مبلمان

شاید که در عالم طراحی دکوراسیون داخلی نحوه ست کردن فرش و مبلمان برای‌تان دشوار به نظر رسد. چرا که انتخاب هایی متنوع پیش روی شما وجود داشته و همین مسئله امکان دارد، که شما را سردرگم بنماید. ولی در صورت آشنا بودنِ شما با اصول هماهنگ سازی دکوراسیون داخلی، پیمودنِ مسیر هم راحت‌تر خواهد شد.

ما در ادامه این مطلب از خود در گالری سیلا نکاتی را برای‌تان بازگو خواهیم نمود. البته که توجه به این نکات می تواند، به شما در انتخابی هرچه راحت‌تر کمک رسانی بنماید.

مبلمان و فرش را به یک رنگ انتخاب بنمایید!

بلی، یکی از ساده ترین راه‌کارها در این مسیر انتخاب مبلمان و فرش به یک رنگ می باشد. اینچنین در دنیای ست کردن فرش و مبلمان شما به فضای پیرامون خود حالتی یک‌دست و زیباتر خواهید بخشید. برای مثال اگر که رنگ مبلمان شما سبز صدری می باشد، بایست فرش‌تان هم حولِ همان رنگ با کمی تفاوت انتخاب بشود.

البته که شما باید دیگر وسایل را به رنگ هایی دیگر انتخاب بنمایید. اینگونه محیط پیرامون‌تان بی روح نشده و زیبایی ها برجسته تر خواهد بود.

دو رنگ متفاوت از هم را به کار گیرید!

در ست کردن فرش و مبلمان دقّت کنید، که فرش هایی دارای دو رنگ متفاوت در بطنِ خود دَستان شما را در انتخاب مبلمان بازتر خواهند گذاشت. به گونه ای که شما عزیزان می توانید، در انتخاب مبلمان یکی از رنگ به کار رفته در ساخت فرش را در نظر بگیرید. به همین خاطر می گوییم؛ که فرش هایی چند رنگ بدین جهت ارجحیت دارند.

شما با داشتنِ چنین فرش هایی قطعا از لحاظ ست کردن فرش و مبلمان نگرانی نخواهید داشت. چرا که هر رنگ مبلمانی را می توانید، خریداری کرده و در نتیجه تهیه کردنِ آنها نهایت لذّت را ببرید.

رنگ هایی همخوان را بر گزینید!

علاوه بر نکاتی که ما در قسمت فوقانی متن بیان داشتیم، بدانید؛ اصولا هم لازم نیست، فرش و مبلمان شما به یک رنگ باشد. حتی شما می توانید، بنا بر دیدگاه و نظر خود مبلمان و فرش هایی را انتخاب کنید، که به لحاظ رنگ هیچ گونه سنخیتی با یکدیگر ندارند.

البته دقّت کنید، که در ست کردن فرش و مبلمان این رنگ ها باید با یکدیگر ترکیب شوند. رنگ هایی بسیار وجود دارد، که با قرار گرفتنِ در کنار هم ترکیب هایی زیبا خلق می کنند.

رنگِ کوسن ها را با فرش هماهنگ کنید!

گاها شما می توانید، در ایجاد تناسب بین رنگِ فرش و مبل کوسن ها را انتخاب کنید. بنابراین تنها نباید بر روی مبلمان متمرکز شد و گزینه هایی بسیار پیش روی شما وجود خواهد داشت. پس در صورت عدم وجودِ هماهنگی بین رنگ مبلمان و فرش، چند عدد کوسن تهیه نموده و رنگ آنها را با فرش ست کنید!

بر روی بدنه مبلمان متمرکز شوید!

بلی، شما در ست کردن فرش و مبلمان می توانید، از بدنه مبلمان کمک بگیرید. تنها تمرکز بر روی پارچه مبلمان ضروری‌ نیست‌. مثلا به رنگ دسته ها و پایه ی مبل توجه کنید، که با فرش‌هایتان ست گردد.

طرح فرش و مبلمان را در نظر بگیرید!

کاملا درست است، شما فارغ از ست کردن این دو گزینه بنا بر رنگ امکانِ توجه به طرح های‌شان را هم خواهید داشت. مثلا به طرح به کار رفته بر روی فرش ها دقّت نموده و مبلمان را با توجه بدان ها خریداری کنید.

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طول این نوشتار از خود با شما در ارتباط با نحوه ست کردن فرش و مبلمان صحبت نمودیم. این مسئله که شما می توانید، با توجه به رنگ هر دو را انتخاب کنید! گاهی اوقات و در صورت عدم امکان داشتنِ چنین مسئله ای کوسن مبلمان خود را با فرش ها هماهنگ کنید. بعضا پایه و دسته مبلمان را با فرش ها ست نموده! یا آنکه طرح مبلمان را با توجه به طرح فرش خود بر گزینید.

اینها چندی نکاتی بود، که شما بنا بر آنها امکانِ خریدی هرچه آسوده تر را خواهید داشت. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طول این نوشتار از ما در گالری سیلا برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.