سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قالب جایگزین یونولیت چیست؟

آیا می دانید، قالب جایگزین یونولیت چیست؟ در واقع چنین جایگزین هایی همان قالب سقفی می باشند. آنها در دنیای اجرای سقف تیرچه بلوک جایگاهی والا مرتبه به خود اختصاص داده اند. درست است، این روزها پلاستوفوم سقفی توسطِ بسیاری از مهندسان شناخته شده می باشد. ولی وجودِ برخی معایب در دِل آن منجر شده، تا قالب جایگزین مطرح گردد! برای کسبِ اطلاعات بیشتر در این زمینه ما را همراهی کنید!

درباره قالب جایگزین یونولیت سقفی چه می دانید؟

آیا شما درباره اینکه قالب جایگزین یونولیت چیست؟ چیزی می دانید؟ درست است، معایب موجود در دِل پلاستوفوم سقفی بسیار کم می باشد! ولی قالب جایگزین روی کار آمد، تا همین معایبِ و البته محدود را برطرف کند. قطعا شما هم اطلاع دارید، که یونولیت سقفی خود جایگزین مصالحی چون؛ بلوک سفالی و سیمانی شد.

ولی در رابطه با فوم ها باید به شما بگوییم؛ کاملا درست است. مزیت های نهفته در د‌ِل آن بی شمار می باشد. مثلا ما می توانیم، به وزن کم، قیمت مناسب، ماندگاری بالا یا حتی عایق در برابر صدا اشاره کنیم. ولی معایبی هم دارد، که نباید نسبت بدان ها بی توجه بود. برای نمونه با جذب آب بتن منجر به کاهش استحکام آن پیش از هیدراتاسیون می گردد.

حال در بررسی اینکه قالب جایگزین یونولیت چیست؟ باید بیان داریم؛ به وافل ها گویند. مواد تشکیل دهنده آن ها پلیمر پلی اتیلن می باشد. بدین هنگام شما در صورتِ نیاز توانایی بُرش دادنِ قالب ها را خواهید داشت. نکته جالب ماجرا اینجاست؛ که آنها قابلیت استفاده در دفعات متعدد را دارند. البته قالب جایگزین می تواند، از نوعِ لایت فرم هم باشد.

اگر که شما از قالب جایگزین وافل استفاده کنید، تیرچه بتنی همان لحظه ایجاد شده و عملیات بتن ریزی انجام می شود. ولی در صورت استفاده از نوعِ لایت فرم شما به تیرچه بتن پیش ساخته نیاز خواهید داشت.

قالب جایگزین یونولیت چه مزایایی نسبت به فوم سقفی دارد؟

ما ضمن پاسخ به اینکه قالب جایگزین یونولیت چیست؟ به شما در ارتباط با مزایای آن به نسبت فوم سقفی خواهیم گفت. پس در ادامه متن همچنان با ما همراه بوده و با این مزایا به خوبی آشنا بشوید؛

·         در صورتی که شما از چنین قالب هایی استفاده کنید، میزانِ بارِ مُرده سقف کاهش پیدا خواهد کرد. در نهایت نیرویی کمتر به ساختمان وارد خواهد شد.

·         اگر که شما به جهتِ استفاده از این قالب ها اقدام بنمایید، قطعا درصدِ خطر اشتعال کاهش پیدا خواهد کرد.

·         توجه داشته باشید، که در صورتِ استفاده از فوم سقفی شما شاهد جذبِ آب بتن توسط‌ِ آنها خواهید بود. در نهایت میزانِ مقاومت بتن کاهش پیدا خواهد کرد.

·         چنانچه که شما دوستِ عزیز مدافع حقوق طبیعت می باشید، در اینکه قالب جایگزین یونولیت چیست؟ باید بگوییم؛ دوستدار محیط زیست محسوب می شود.

·         آنها از خطر شکستن در نتیجه راه رفتن در اَمان می باشند. از سویی دیگر باربری آنها بسیار مناسب به نظر می رسد.

·         از آنجا که قالب جایگزین یونولیت دارای ماهیتی پلاستیکی نمی باشد! شما نیازی به انجام عملیات روغن کاری نداشته نیز به بتن نخواهد چسبید.

بنابراین در اینکه قالب جایگزین یونولیت چیست؟ باید به شما بگوییم؛ مزیت هایی بسیار در دِل خود جای داده است و این ها تنها برخی از مهم ترین مزیت هایی بود، که بدان ها اشاره نمودیم. پس در نتیجه استفاده از آنها شما نتایج مثبت بسیاری را تجربه خواهید نمود.

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این نوشتار از خود با شما در ارتباط با قالب جایگزین یونولیت صحبت نمودیم. همانطور که خواندید، یونولیت ها دارای مزیت هایی بسیار هستند. البته که در کنار این مزایا برخی از معایب را هم در دِل خود جای داده اند. به همین خاطر بود، که این قالب ها روی کار آمدند. حال این که قالب جایگزین یونولیت چیست؟ را برای شما تعریف کردیم. البته در رابطه با مزایای شایان نهفته در بطنِ این قالب ها با شما سخن گفتیم.

به هر حال امیدواریم، اطلاعات ارائه شده در طولِ این مطلب از ما در آسمان فوم برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.